Buhteljni

Ker je pač podaljšan vikend in poceni tok, je v takih mrzlih dneh prav fino kaj spečt in s pečico malo segret stanovanje, pa še sladkanje sledi in trebuški zadovoljno predejo.

Včeraj sva z A.-jem šla k moji mami na kosilo in ker je imela mami veliko dela s pečenjem piščanca in krompirja, sem jaz predvidevala, da ne bo sladice, zato sem jo naredila pri A.-ju, in tako sva se na slastno sobotno kosilo podala s pladnjem polnim buhteljnov!

Okej, naprej recept, ki je seveda zopet s Kulinarike.

Sestavine:
500 g moke
30 g kvasa
50 g sladkorja
1/4 l mlačnega mleka
50 g masla
2 jajci
1 ščepec soli
marmelada za nadev

Postopek:
Najprej naredimo kvasec (v receptu je sicer opisano drugače, ampak vsak dela pač po svojih navadah) - v 4 jedilne žlice mlačnega mleka (mleko mora biti res mlačno, drugače kvas ne bo vzhajal, i guess prevelika temperatura ubije karkoli čudežnega se nahaja notri v kvasu) nadrobimo 30g kvasa in dodamo še 2 jedilni žlici sladkorja ter malo moke. Malo lahko premešamo, potem pa pustimo da se količina kvasa 2x do 3x poveča.

V večjo posodo damo - 500g moke, preostali sladkor, preostalo mleko, jajca, maslo ter ščepec soli. Jaz sem naredila manjšo napako, maslo sem preveč stopila, najbolje je, če je sobne temperature, in je bilo potem testo preredko, tako da sem morala dodati še moke. Kakorkoli, ko kvas vzhaja ga dodamo vsem sestavinam in najprej premežamo z žlico ali mešalcem, potem pa lepo na roke. Jaz testa za kruh in podoben zadeve nikoli ne delam z mešalcem, ne vem, se čisto lepo zmeša na roke in še boljši filing je, da nekaj dejansko nastane pod tvojimi rokami.

Ko je testo zamešano ga damo na topel prostor, v bližino radiatorja ali nekaj, in pustimo da vzahaja dokelr se količina ne podvoji.

Ko testo vzhaja si najprej pripravimo pekač - namaženo ga z maščobo. Testo razvaljamo za prst debelo, ga razrežemo na kvadratke in na vsak kvadratek damo žličko marmelade, košček čokolade ali karkoli drugega kar si želite jesti v buhteljnih. Po tem receptu naj bi nastalo 8 velikih buhteljnov, jaz osebno sem naredila 18 malih. So bili res majhni, tako da je vsak pojedel tri po kosilu, ampak to je pač stvar okusa. Okej, potem pa se začnejo ročne spretnosti. Robove buhteljna križno prekrižamo oziroma stisnemo testo od dveh nasprotnih strani, nato še od drugih dveh, tako da je marmelada v sredini. Vse skupaj dobro stisnemo, da ne bo marmelada uhajala ven, čeprav meni to ni ravno uspelo, a nič zato. Vsak buhtelj pomočimo na eni strani v maslo, da se med peko ne sprimejo. Nato naj vzhajajo še cca. 10 minut. Medtem segrejemo pečico na 220° C. Pečemo jih v srednji legi 35 - 40 minut. Po potrebi jih med peko povrh pokrijemo, če preveč porjavijo.

Na koncu jih še posujemo s sladkorjem v prahu in njama, uživamo ob slastni domači slivovi marmeladi in se smejimo drug drugemu, kako smo umazani okoli ust od sladkorja.





Se močno opravičujem za slabo kvaliteto slik, je pač slikano na hitro s telefonom, preden jih ni bilo več.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Predvelikonočna/rojstnodnevna torta ...

Vesolje je včasih izredno radodarno ...

Kokosova očesa