John Grogan: Marley in jaz

Knjiga, ki bi jo moral prebrati vsak, ki ima psa. Ker dejansko opiše točno to, kar imeti psa pomeni - pes pomeni težave. Ravno te dni se moja Bona spet sprehaja s "krožnikom" na glavi, ker si je zgrizla taco. In kolikokrat je že povzročila težave in kolikokrat sem jo že preklela in bila žalostna in jezna in sem ... jokala. Ampak točno tako kot opisuje John Grogan - ko je Marley umrl, je bilo življenje preprostejše in prijetnejše. Ampak družina ni bila popolna.
Sprva sem bila skeptična - knjiga o psu? Ampak to ni samo knjiga o psu. Dejansko je to knjiga o življenju mladega para, ki počasi odraščata in skupaj z njima odrašča Marley. Vse prigode in dogodivščine in tegobe, ki se jim pripetijo, so del njune družine. In spomini so tako zelo prepleteni z vsemi ostalimi spomini, da je bolečina ob izgubi velika. Knjiga je po eni strani napisana tako duhovito in po drugi strani tako resnično, poleg tega pa je zgodba o Marleyju povsem prepletena z zgodbo o Johnu in njegovi družini - konec koncev sta ti dve stvari neločljivi. Zgodba o Marleyju torej dejansko ni samo zgodba o psu, ampak o družini in o njihovi medsebojni ljubezni. Konec je, žalosten, saj se konča tako, kot se konča vsaka zgodba o živali, ki pride v jesen svojega življenja. In jokala sem kot dež. Zato ker ja, Marley umre, ampak vseeno, ko pomislim, ko bo umrla Bona, bo na plan prišlo toliko spominov. Tako velik del mojega življenja je povezan z njo, vsi trenutki, ki so se nekako zgodili, in pes, najboljši prijatelj, je vedno ob tebi, nekje v ozadju, ampak je. In ker se psa ne moreš spominjati po nekih presežnih dogodkih, kot so npr. poroka, diploma, otrok ... se ga seveda spominjaš po tej neki vseprisotnosti. In to boli. Ko ta vseprisotnost izgine in ni ničesar več, samo boleči spomini.
Krasna knjiga - ob njej sem se zabavala, nasmejala, razmišljala in seveda jokala. Posnet je seveda tudi film, pogledala sem prvi dve minuti, ampak se moram še odločit, če mi Owen Wilson ne gre preveč na živce, in mi bo pokvaril ta lep občutek, ki ga je v meni pustila ravno prebrana knjiga ...

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vesolje je včasih izredno radodarno ...

Predvelikonočna/rojstnodnevna torta ...

Kokosova očesa