Šarlota


Tej sladici se sicer reče šarlota, ampak meni nekako to ni povšeči. Šarlota je zame biskvit, na njem pa taka dobra krema. Včasih jo je delala prijateljica moje mami in tega recepta še danes ne najdem nikjer na spletu.

Nima veze. Zgornjo sladico sem že dlje časa želela pripraviti, ampak nekako se mi nikoli ni dalo. Zahteva kar dosti dela. Gledala sem recepte in razmišljala in na koncu sestavila nekaj svojega.

Če je bila dobra, ne vem, je bila "naročena", tako da je nisem imela priložnosti poizkusiti.

Recept gre pa takole. Najprej spečemo rulado. Pet jajc ločimo na rumenjake in beljake. Beljake stepemo v trd sneg. Rumenjakom dodamo pet žlic sladkorja in vse skupaj dobro zmešamo, da se malo speni in posvetli. Potem sneg rahlo vmešamo v rumenjake. Na koncu pet žlic moke presejemo čez cedilo na zmes in zelo počasi in previdno vmešamo, tako da nastane gladka masa. Zlijemo jo na pekač (kar tavelik od pečice) in pečemo 10 minut na 180°C.

Zdaj pri ruladi je zmeraj malo drugače in tudi sama še nisem prišla do najbolj optimalnega zaključka. Nekateri pravijo da je treba še vročo z mokrim servetom zviti v rolo, nekateri da ne. Meni se, če jo zvijem, velikokrat strga oz. poči, ko jo ponovno odvijem. Zato sem tokrat počakala, da se je samo malo ohladila (glede na to, da je bila nadevana z marmelado ni bil problem - če bi bila nadevana s smetano, bi bilo potrebno počakati, da je čisto hladna, drugače se smetana stipi) in jo namazala z marmelado (domačo slivovo!), zavila in lepo v hladilnik.

Čez kakšne pol ure sem potem vzela eno posodo, prostornine cca. 2 litra in jo obložila s folijo za živila. Rulado sem narezala na kakšen centimeter debele rezine in z njimi obložila posodo. Saj vse skupaj je bilo kar zabavno, malo sestavljanja, puzzle pa to. Obloženo posodo sem dala v hladilnik, da se vse skupaj še malo strdi, potem pa sem pričela s pripravo kreme. 0,4 L smetane sem stepla, sladkala, dodala še tam okrog 150 mL jogurta, noter narezala koščke banane in grozdja, vmešala eno želatino fix (drugega nisem imela), vlila v "posodo" in upala, da se bo krema strdila.

Na koncu sem spekla še pokrovček za šarloto - tisti bolj organizirani ga lahko spečete že prej, skupaj z rolado. Eno ali dve jajci bosta povsem dovolj (in enaka količina, torej ena ali dve žlici moke in sladkorja). Pokrovček sem dala na kremo, prekrila s folijo za živila, gor postavila kozarec od marmelade, da se je dobro sprijelo, in pustila čez noč v hladilniku.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Predvelikonočna/rojstnodnevna torta ...

Vesolje je včasih izredno radodarno ...

Kokosova očesa