Teža mojega avta ...

Zadnje čase stalno videvam avtomobile brez ene registrske tablice. Ne vem, ali je njihova krivda, ali jim jih je kdo pač ukradel, v teh časih se človek itak nikakor ne more načuditi, kaj vse lahko doleti naše uboge avtomobile. Okej ja, saj vem, da je avto luksuz, ampak jaz osebno ga ne dojemam tako. In mislim, da v mojem primeru ni luksuz. Kajti to bi namreč bil, če bi se z njim prevažala povsod - če bi z njim peljala na sprehod celo psa (kar se je, btw, nekoč celo zgodilo, seveda čisto po nesreči - z bratom sva šla "na polja" proti Savi z njegovim starim Twingom, takrat še nisem imela izpita, niti nisem znala voziti, niti nisem bila blizu niti izpitu niti znanju vožnje, in sem seveda malo probavala speljevati in voziti. Po parih poizkusih se je uboga Bona naveličala stalnega padanja iz sedeža v armaturno ploščo in na tla, ja, kaj čmo, Twingo je imel občutljivo sklopko, ter je preprosto tekla po polju za počasi premikajočim Twingom). V mojem primeru je avto res samo olajševalna okoliščina ob vikendih, ko prepeljem kakšen kg sadja, obleke in superge iz Nadgorice v Šiško, drugače pa je moja Škatlca prej izguba kot luksuz. Na mesec porabim en tank bencina - 40 litrov = dobrih 50€. Na leto plačam cca. 500€ za zavarovanje - ker sem seveda še mladi voznik (in še eno leto ter pol bom) in nimam baš veliko bonusnih točk. Potem čez celo leto avto popapa še kakšnih 200€ - pri svojih 10 letih se kaj rad na vsake toliko pokvari, pa seveda je treba menjati gume 2x na leto - še dobro, da imam tako na zimskih kot na poletnih gumah že feltne, tako da plačam samo montažo in centriranje. Aja, pa da ne pozabim - vinjeta = 100€, ampak to mi vsako leto prinese Božiček. Avto me tako na leto stane, hm, recimo 1500€. Vou! Točnega zneska v letu in pol, kar imam avto, nisem še nikoli izračunala in sedaj vem, zakaj! Ker če bi ga, potem danes skoraj zagotovo ne bi imela avta. No ja, pa da ne pozabim, da je Clio na samem začetku pobral 1000€, da sem ga sploh kupila od mami.

In če pomislim, 1500€, a vsak dan se na faks še vseeno vozim z avtobusom. Če greva kam z mami, greva vedno na njen bencin z njenim avtom. In da ne omenjam tega, da vozim res šparovno - pri 20km/h v 2. prestavo, pri 30km/h v 3. in tako dalje. Poleg vseh finančnih stroškov pa so tu še "mentalni". Ves teror, ko pridem v Šiško in že dve ulici pred blokom razmišljam, kjer bom parkirala. In še hujpi teror, ko pridem naslednji dan po avto in na njem zagledam lisice. In še najhujši teror od vseh - ko en da opazim praske na avtu - po stranskih ogledalih, po vratih. Za lisice vsaj vem, da mi jih je nataknil Janković, za praske pa ne vem, kdo mi jih je. In me niti ne zanima. Ker to je le še en poduk, naj ne rinem z avtom tja, kamor mi ni treba. Sem en hecen voznik, ane? In tudi pozimi, ko zapade u la la snega, ne rinem z avtom tja, kamor mi ni treba. Grem pač z busom. Čeprav se z njim vozim že 12 let (!) in mi je vsakič slabo.

In ja, moj avto je težak - finančno in mentalno, koliko preglavic mi je že povzročil in koliko mi jih še bo! Ampak z njim pridem pa povsod - prvič na morje s fantom ob pregrevanju motorja, prvič na Vršič s čudnimi zvoki ležajev in smrdečimi bremzami, prvič na tehnični pregled, ko sem vsa živčna stala ob strani in upala, da ne odpade kakšno kolo ... In ga ne zamenjam. Kot sem rekla na začetku faksa - imela ga bom do konca, dokler ne končam faksa, dokler ne začnem naslednjega poglavja mojega življenja, dokler ne bo večjih težav, ki jih prinese življenje, in bom kupila nov avto, da mi vsaj ta ne bo delal sivih las.

Komentarji

  1. Glede na prebrano ne razumem čemu imaš še avto. Sama si priznala da ti je avto finančno (kot tudi mentalno) večja izguba kot profit. In to očitno ne majhna, ampak velika. 1500e - 600e je še vedno skoraj 1000e izgube letno. Jaz osebno grem v tem primeru raje z vlakom na morje, s kolesom na vršič in dol (ali preprosto uporabim bus, če greš samo enkrat letno) in se izognem tresenju med tehničnem pregledom.
    Ob tem se spomnim na kolumno od Gorana Vojnoviča, ki pravi da imamo slovenci neko čudno nacionalno prepričanje v to, da avto nujno rabimo. In to je dobro razvidno v času delavnikov, ko vsi rinejo z avtomobili v center, čeprav bi se lahko nekateri do službe zapeljali kar s kolesom. Mi (torej slovenci) smo se navadili na naše jeklene konjičke in jih ne bomo dali stran, tudi v primeru, če država dvigne davek na motorna vozila za 100%. Raje se bomo odpovedali potrošnji za počitnice in ostalim malenkostim, le da imamo naš predragi avto pred hišo.

    OdgovoriIzbriši
  2. glede na moje finančno stanje mi avto ne predstavlja stroška, ampak mi samo malo zmanjša vrednost, ki bi jo drugače privarčevala. pač imam srečo, da sem v takem položaju kot sem. in tudi, mi ni težko dat 50€ na mesec, ki bi jih drugače itak lahko zapravila na miljon načinov. je pa res, da avtobusne povezave do mojega doma niso tako zelo idealne, kot bi si vsak želel - med vikendi pa rabim it na več koncev, kar bi mi, glede na sobotni in nedeljski vozni red avtobusov, vzelo celo večnost. moj avto je torej bolj avto za vikende - med tednom v center z njim ne rinem, mi pa prav pride, ko moram zvečer na vajo v koseze, pa se mi čez celo mesto niti ne splača niti si ne upam potikat z busi.
    tako da se mi avto, če gledam na sploh, še vseeno splača. ko bo pa enkrat nekdo urihtal avtobusne poezave v nulo, takrat se mu pa z veseljem odpovem :)

    OdgovoriIzbriši
  3. ups... jaz sem mislil da si iz črnuč :D potem te pa popolnoma razumm

    OdgovoriIzbriši
  4. no ja sej, nisem daleč - Nadgorica - ravno toliko, da so vozni redi 8ke ob nedeljah in zvečer samo sanje :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Hehe...zaradi tvojega bloga sem ugotovil da ga imam jaz tudi xD

    OdgovoriIzbriši
  6. no, resda so vozni redi bolj švoh, ampak nimamo sam zaradi slabih povezav največje gneče ob konicah. Pomojem ...

    tole tvojo uporabo avta čist podpiram, jaz ga pa itak vsak dan nucam, od Lukovice do Črnuč, naprej pa via bus, itak. In strošek niti ni tako majhen, ampak je pa kar koristen.

    OdgovoriIzbriši
  7. ja, če bi se menatliteta vseh, ki rinejo od obvoznice naprej vsak dan, spremenila, pa če bi MOL resno hotel kej narest glede tega (in posledično znižal izpuhe CO2), potem se jz res rade volje odpovem avtu ... in če bi vsi tko naredil in bi ble zrihtane garažne hiše na obrobju in krasne busne povezave brez gneče (ker itak ne bi bilo avtov) ... ah, pravljica :D

    OdgovoriIzbriši
  8. Avto nov al pa star, strošek je v obeh primerih. Če je nov so začetni stroški in potem samo skor dobesedno "trgaš listke € dol z njega" k mu cena tko hitr pada da glava peče, star pa pač iztrošenost materialov, kot jst pravm. Tko da najbolš je met avto, star ene par let, ohranjen, mal vožen in se stroški drastično zmanjšajo.

    Za gume menjat, ti jih jst na roke premenam zastonj, centriranje ni potrebno, edin če se po pločnikih vozš in na ta način uničuješ simetrijo celga kolesa.

    Bencin je drag in gre gor, tko da bo treba mislt na plin, vodik, elektriko, ... :)

    Sej tut buse že počas na plin "prvajajo" :)

    LP gzuppy87

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vesolje je včasih izredno radodarno ...

Predvelikonočna/rojstnodnevna torta ...

Kokosova očesa